diumenge, 4 de febrer del 2018

JÚLIA LLADÓ, "SHINKIRÔ", INAUGURA AL CASAL

Sèrie RADIOACTIVE, Col·lecció tHin.
Fotogtrafia editada

Ahir dissabte 3 de febrer, al vespre, es va inaugurar a la nostra Sala Sant Lluc del Casal l'exposició COL·LECCIONS THIN I FLESH, de la jove fotògrafa Júlia Lladó, de nom artístic SHINKIRÔ.




La Júlia té l'honor de ser, amb molta diferència, la nostra sòcia més jove, i ens explica ella mateixa el perquè de la seva obra i les seves intencions artístiques:
Em dic Júlia, tot i que vaig triar Shinkirô ( Shô ) com a nom artístic, significa "miratge", una paraula que ajuda a expressar traços de pensaments i idees que intento aportar a la meva manera d'expressar el meu art. He escollit aquesta paraula japonesa, que vaig descobrir estudiant aquest idioma.  
Vaig iniciar el meu camí com a fotògrafa aficionada a principis de l'any 2015, quan em van regalar la meva Canon 1200D. Vaig veure aquesta oportunitat per poder compartir amb altres persones, tot allò que m'emociona com a artista.  
En les meves fotografies intento capturar emocions, somnis, sentiments, formes i colors que expressen una manera més de comunicar-se entre persones. No són imatges perfectes, hi ha molt camí per aconseguir-les, només formen part d'idees i conceptes que flueixen dels cossos d'homes i sobretot dones que les interpreten, i de la manera com jo les vaig modelant durant el trajecte de cada un dels projectes.  
El que principalment m'interessa és el cos humà i com aquest es manifesta, així com les maneres d’utilitzar-lo de forma integral com a base d'expressió artística.  
Les imatges de Shinkirô són una recerca de la pròpia identitat, l'exploració del cos humà i la perfecció nascuda de les imperfeccions. En un procés reivindicador del cos, interactuo amb diferents materials i contextos; en molts casos com una crítica amb els estereotips o jugant amb els tabús. 



Amb aquestes premises ens presenta una trentena de fotografies, algunes soltes i la major part formant sèries, i que cadascuna amb la seva temàtica particular formen part de dues grans col·leccions anomenades tHin i F L E S H.





La major part són fotografies sense retocs, especialitzades en la figura o el cos humà, encara que n'hi ha algunes, perfectament identificades, que si que tenen un tractament infogràfic posterior.

El recull d'imatges de la inauguració que publiquem han estat proporcionades per la mateixa artista.