diumenge, 9 de març del 2014

ELS NOSTRES SOCIS: MARTA CASAS CUIXART


L'article d'avui correspon a una nova sòcia que fa molt poc que és entre nosaltres. Ha estat el que s'en diu arribar i moldre (coses de l'abecedari). Aprofitem per donar-li la benvinguda a l'Associació i esperem que serveixi per conèixer-la millor:

MARTA CASAS CUIXART


TRAJECTÒRIA ARTÍSTICA 

La Marta va nèixer a Barcelona l'any 1970.

És graduada en Disseny Industrial per l'Escola Superior de Disseny i Enginyeria Elisava de Barcelona, graduada en Arts Plàstiques per l'Escola Llotja de Barcelona i master en Disseny Industrial per l'Universitat Politècnica de Catalunya.


ACTIVITAT PROFESSIONAL

Aquests estudis l'han encaminat a dedicar-se professionalment al disseny,  activitat que va culminar el 1998 amb la creació de la seva pròpia empresa, MARIMON CASAS S.L, dedicada a l'arquitectura, disseny i urbanisme.




La seva dedicació es centrarà bàsicament en el camp del disseny interior, les peces industrials, l'arquitectura tècnica i les aplicacions plàstiques:


Abans, però, ja portava un extens currículum a les espatlles:

  • Col·laboració en els Jocs Olímpics de Barcelona, amb l’empresa Ovideo/Bassat/Sport, en el disseny de productes i aplicacions gràfiques per a diferents espais (1992).
  • Guanyadora del Primer Premi del prestigiós concurs Dimple sponsorship; això li va permetre la possibilitat de conèixer l’André Ricard, que va convertir-se un gran mestre per a ella.
  • Hotel Arts Barcelona, disseny del mil·lenari, 2000.
  • Exposició del 50è Aniversari de l'Escola Elisava, 2011. 

ACTIVITAT ARTÍSTICA

La Marta compagina la seva activitat professional amb una afició per la pintura que li ve de molt petita:
Alguna cosa hi ha que em commou i per això pinto. Pinto perquè és la vida, perquè aquesta està prop de la meva vida, necessito comunicar i expressar i amb aquest sentiment tens la possibilitat de fer alguna cosa. Un té paciència en relació a les coses a les quals estima, per això una de les meves passions és la meva pintura. 
Corall vermell  

Ella mateixa descriu com és la seva pintura, i què pretén expressar amb ella:
La meva obra sorgeix d’aquesta necessitat emocional alimentada per un interès artístic. La meva pintura és molt mediterrània, de pinzellada clara i de traç enèrgic, una pintura fresca, espontània, on la llum incideix en els cossos i dibuixa ombres. 
Nos prometistes que nos bañaríamos de noche.
El mar m’inspira molt, moltíssim, tota la meva darrera obra està centrada en aquesta temàtica. Pinto en gran format, és on hem sento més còmoda per desenvolupar aquest sentiment tan passional i íntim.
Tempesta 006
Somnis de mar, profunditat mediterrània


L'ESTUDI
Treballo al meu estudi situat al centre de Mataró, on tinc un espai idoni pel que fa a les mides i la llum .


LES FORMES D'EXPRESSIÓ

Com ja hem dit abans, la Marta compagina la seva activitat professional amb la seva vocació creativa, cosa que, en aquest cas, és inseparable, ja que el disseny té una inequívoca vessant artística. Però a més de la pintura cultiva també altres activitats, com la joieria.

El disseny
L'art no és ni decoració entretinguda ni la ficció plàstica de la realitat percebuda; ha de ser, cada vegada, invenció, descoberta i exaltació.
Casa de Sant Fost

Joies

Treballa principalment amb pedres, convertin-les en joies, fermalls, anells o arracades. 
M'enamora poder lluir un petit trocet de Mediterrani, impregnar-me de la sal, de la olor i de la idea que aquest sempre pot viatjar amb tu.

"L'obra s'ha d'exhibir, visualitzar, envoltar i mimar"


La pintura

L'art s'ha fet per explicar emocions. Si et guia un bon motiu, pinta !! Sóc pintora autodidacta, una passió que he tingut des de nena, per que tinc una vida plena.
Sota l'aigua
Les meves petxines
Dones d'aigua
Viento, azul y amargo


EXPOSICIONS

Exposicions col·lectives
  • 1991 - Primera exposició col·lectiva a la Sala Born de Barcelona, "un record màgic i molt especial; vaig vendre la meva primera obra, “Sensacions”

  • 1994 - Exposició a la Sala Vinçon de Barcelona.


PREMIS

  • Guanyadora del Primer Premi del prestigiós concurs Dimple sponsorship, que ja hem esmentat anteriorment.


  • Guanyadora del Primer Premi del Concurs Expohogar Barcelona amb la Làmpada “Farodo”, 1996.
  • Menció especial al XIII Concurs Internacional de Disseny Fira del Moble de València, 1997.

LA RIERA

Una pinzellada de la seva obra la podeu veure a la sèrie de TV3 “La Riera”, on apareixen diferents quadres seus: són les obres que pinta la Mercè.
Moviment acuàtic de flors vermelles

Masia Can Ribot
Visió des del fons del mar. 
Des de Cap Ras



WEB I FACEBOOK

Podeu seguir la seva actualitat creativa en el seu blog i en el seu compte de Facebook:

http://martacasascuixart.blogspot.com.es/